wtorek, 22 maja 2018

Joga nie jest dla mnie.

Moje dziecię młodsze,lat 15, było uprzejme sobie skręcić kostkę,pardą,staw skokowy. Pojechałam z nim do zaprzyjaźnionego gabinetu rehabilitacyjnego. No i w trakcie zabiegów zaprzyjaźniona rehabilitantka Ania mówi-wiesz,ja to przyjdę na tę jogę tylko się trochę porozciągam. 
Hehe. 
Jest to częsty argument przeciwko pójsciu na jogę. Nie jestem rozciągnięty więc będzie wstyd. 
O tym czy ktoś jest "rozciągnięty", jak się potocznie mówi,w dużej części decydują geny. Oczywiście pracując nad elastycznością stawów i mięśni można zdziałać bardzo dużo. I po to właśnie przychodzi się na jogę,aby w zrównoważonej praktyce łączyć wzmacnianie i wydłużanie mięśni. 
A ego zostaje w domu. Na macie każdy jest sam ze swoim ciałem. 
To drugi argument. Nie przyjdę ponieważ nie mam kondycji,jestem za gruba/gruby, za chuda/chudy, mam gatki z zeszłego sezonu itp itd. 
Ok,z gatkami przesadziłam ;-) 
W tych z zeszłego sezonu faktycznie wstyd się pokazać! Moje ukochane są sprzed czterech sezonów i już praktykują same,nie muszę w to pracy wkładać. 
Wracając do sensu bloga- jeżeli zaczynasz wybierz grupę dla początkujących. Tam praktyka jest lżejsza,instruktor dużo tłumaczy i najczęściej jest w stanie dopasować praktykę do każdej z osób. 
A ego zostaje w domu. Na macie jesteś sam ze swoim ciałem. 
Mój ulubiony argument-na jodze jest nudno. Tylko się siedzi,mruczy i oddycha stopami. Okeeej,chcesz oddychać stopami,oddychaj. 
Ale czy byłeś kiedyś na jodze? Czy dobrałeś rodzaj jogi do swoich potrzeb i możliwości? Jest joga dynamiczna,jest power joga,jest ashtanga joga dla wielbicieli mocniejszych wyzwań. 
Jest joga Iyengara czy lagodniejsze formy hatha jogi dla tych którzy mają problemy zdrowotne i potrzebują skorzystać z pomocy w trakcie praktyki. 
Jest w końcu joga Nidra dla tych którzy potrzebują wyciszenia i relaksu. 

Tak naprawdę z reguły największym problemem jest to aby wyjść z domu i dotrzeć do szkoły jogi czy klubu gdzie joga się odbywa. 
To się powymądrzałam ;-) 
A najważniejsze jest to że joga daje przepływ dobrej energii we krwi,pozwala poznać nowych ludzi, pośmiać się, pożartować a czasem poważnie porozmawiać. 
Joga otwiera nam nowe,fascynujące światy. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

      Wczoraj był dzień kolorowej skarpetki. Dzień dzieci z zespołem Downa. Ale również dzień wyrównywania szans dzieci z problemami rozwojo...